top of page
Writing Supplies_edited.jpg

Wat ingewikkeld is ontwar ik.

Wie stilstaat zet ik in beweging.

Waar afstand is verbind ik.

Het vertellen van een verhaal

Ik kom vaak professionals of organisaties tegen die weten waar ze voor staan, maar niet hoe dat te communiceren met hun publiek. En meestal gaat het niet om één verhaal, want op de homepagina van de website wil je iets anders dan in je nieuwsbrief of social content en je klant heeft behoefte aan een ander soort informatie dan je samenwerkingspartner.

 

Er zijn meerdere invalshoeken, maar het gaat wel om een samenhangend verhaal. Vanuit mijn theater- en literaire achtergrond heb ik veel ervaring met storytelling en hoe je een verhaal in verschillende vormen giet. 

In al mijn werkzaamheden staat verbinding centraal: door in gesprek te gaan en te blijven werf je publiek en houdt je ze vast. Daarbij is niet alleen vorm, maar ook toon en sfeer van belang. HEMA geeft je in iedere commercial en (online) folder het gevoel  dat je bij een warme, gezellige familie aanschuift. De juiste toon nodigt je doelgroep uit tot actie.  

 

Ik ben er om (kritisch) met je mee te denken, een creatieve invalshoek te vinden en te schrijven in welke vorm dan ook om je doelgroep te overtuigen. Wat je ook wilt zeggen: ik vind er de woorden voor. 

OPDRACHTGEVERS

De start-up Collectief Kapitaal zet zich in voor een samenleving waarin iedereen de zekerheid heeft goed te leven. Een mooie beweging waarvoor ik alle copy voor de website en nieuwsbrieven ontwikkelde en verantwoordelijk was voor de teksten van hun eerste grote (en succesvolle) campagne.

Voor Hebban.nl, de grootste lezerscommunity en boekenwebsite van Nederland en Vlaanderen (met meer dan 300.000 leden) interviewde ik bekende, internationale schrijvers, om lezers inzicht te bieden in hun werkwijze. Hierdoor ontstond direct meer verbinding en verdieping tussen de community en de schrijvers. 

Voor Voice Buddy, de grootste app op het gebied van logopedie en taalontwikkeling, bedacht en schreef ik een serie korte, inspirerende en verhalen voor alle leeftijden in de stijl van Toon Tellegen, met zoveel mogelijk oefenmogelijkheden voor de cliënten. De Voice Buddy app is winnaar van de prestigieuze Branco van Dantzigprijs. 

Naast de bovenstaande samenwerkingen was ik verantwoordelijk

voor campagne en communicatie voor Zonder-Moederdag.

 

Ik maakte social content voor verschilende organisaties en ik deed websitecopy voor meerdere professionals in de kunstsector.

 

Ook word ik geregeld gevraagd voor storytelling opdrachten, waaronder de nationale Klimaatmars en Gebouw van het jaar.

Voor Tirade en Theaterkrant schreef ik blogs.  

En ga zo maar door. 

 

Ik ben er ook voor jou, als je de juiste woorden nog niet hebt gevonden.

11062b_2ff6b964fcc548a3ac52312702119c9b~mv2_edited.jpg
bottom of page